Dyskusja społeczna

Serwisy społecznościowe platformy, takie jak Facebook czy Instagram, są miejscem otwartym dla osób o różnych przekonaniach. Meta, łącząc swoich użytkowników, promuje dyskusje społeczne i żywą wymianę poglądów, również tych politycznych. Mając na uwadze ogromną odpowiedzialność za jakość debaty publicznej, chce wnieść swój pozytywny wkład w bezpieczeństwo i przejrzystość wyborów. W tym celu powołano zespół ekspertów, który współpracuje z instytucjami i organizacjami przy usuwaniu szkodliwych treści czy promowaniu kompetencji cyfrowych użytkowników, dzięki czemu aktywnie działa na rzecz ochrony integralności nadchodzących w Polsce wyborów..

Przejrzystość reklam wyborczych

W trosce o bezpieczeństwo procesu wyborczego Meta kładzie duży nacisk na transparentność reklam politycznych na swoich platformach. Podejmuje konkretne kroki, które pozwolą wyborcy uzyskać pełny obraz sytuacji. Firma wymaga od reklamodawców przejścia przez proces autoryzacji, oznaczania reklam jako „opłacone przez” oraz przechowywania ich w bibliotece reklam przez siedem lat. Badaczom oraz organizacjom pozarządowym oferuje także narzędzia do analizy tych materiałów, a użytkownikom pozwala na dostosowanie swoich reklamowych preferencji.

Wsparcie społeczeństwa obywatelskiego

Ponadto Meta aktywnie angażuje się w edukację komitetów wyborczych i organizacji promujących społeczeństwo obywatelskie, dzieląc się najlepszymi praktykami związanymi z bezpiecznym korzystaniem z serwisów społecznościowych podczas kampanii wyborczych.

Więcej dowiesz się z wpisu na blogu oraz zamieszczonych tam filmów.
O projekcie
bezpiecznewybory.pl